sml_logo_320x215

SUOMEN MÄYRÄKOIRALIITTO- FINSKA TAXKLUBBEN ry

Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n säännöt – Kevätliittokokous 15.4.2018

Lataa säännöt: pdfSuomen Mäyräkoiraliitto ry:n säännöt 15.4.2018

Suomen Mäyräkoiraliito ja sen jäsenyhdistykset tarjoaa jäsenilleen

• ajo-, luola-, vesiriista- ja jäljestämiskokeita sekä pienoismäyräkoirien käyttötaipumuskokeita
  • jalostusneuvontaa
  • jalostustarkastuksia
  • kerhoiltoja
  • koulutustoimintaa
  • leiritoimintaa
  • Mäyräkoiramme-Våra taxar -lehden neljä kertaa vuodessa
  • pentuvälitystä
Alla olevan painikkeen kautta siirryt Suomen Mäyräkoiraliiton jäsenrekisteri palveluun jonka kautta pääset ilmoittamaan tietosi ja liittymään jäseneksi Suomen Mäyräkoiraliittoon. Liittymällä jäseneksi Suomen Mäyräkoiraliittoon olet oikeutettu hakemaan jäsenyyttä yhdessä paikalliskerhossa, valintasi mukaisesti. Ilmoittauminen välitetään valitulle paikalliskerholle Suomen Mäyräkoiraliiton hyväksynnän jälkeen. Ilmoittautumisesi jälkeen jäsensihteeri lähettää sinulle pankkisiirtolomakkeen postitse tai sähköpostina ilmoituksesi mukaan. Jäsenyys on kalenterivuosi, tammi-joulukuu.

Kasvattajat huom! Pentuejäsen ilmoitukset pyydetään lähettämään sähköpostitse jäsensihteerille osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Tervetuloa mukaan Suomen Mäyräkoiraliiton jäseneksi !!!

liity jaseneksi 210x50

Klubbens nya medlemsregistertjänst togs i bruk i oktober och körs nu in under slutet av året.  Programmet är klart att tas i bruk för alla medlemmar och vi uppmanar också alla medlemmar att logga in på tjänsten och bekanta sig med den.

Varje medlem i Taxklubben hör till den egna lokala klubben i tjänsten.  Då du loggar in i tjänsten kommer du automatiskt till din egen klubbs sidor.  Den lokala klubben är administratör och ansvarar för innehållet på den egna sidan.  Dina kontaktuppgifter är desamma för den egna lokala sekreteraren som för Taxklubbens medlemssekreterare.  Samma adressuppgifter används därför för post som kommer från förbundet (Mäyräkoiramme-tidningen, medlemsfakturor) och från den lokala klubben.

Via tjänsten kan medlemmarna när som helst kontrollera sina kontaktuppgifter samt uppdatera dem vid behov.  Adressförändringar och andra ändringar i uppgifterna görs alltså i fortsättningen genom detta program och inte via medlemssekreteraren.  Vid behov hjälper såklart medlemssekreteraren och den egna klubbens kontaktperson till.

Förutom kontaktuppgifter kan du via tjänsten kontrollera din medlemsavgift, det vill säga om den är betald eller inte.  Om du tappat bort fakturan kan du skriva ut en ny genom systemet.  Dessutom kan du senast från och med januari 2017 välja om du vill ha fakturan för medlemsavgift per e-post eller som traditionell post.  Tills dess är standardinställningen den att medlemsavgiften kommer per e-post om du fyllt i din e-postadress.  Om du inte har en e-postadress får du fakturan hem på posten.  Du kan ändå fylla i din e-postadress trots att du vill ha fakturan för medlemsavgiften hem på posten, meddela bara om detta till föreningens medlemssekreterare på adressen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

I fortsättningen kan klubbarna meddela om händelser och evenemang via tjänsten, förutsatt att den lokala klubben använder anmälningstjänsten.  En valmöjlighet för information är också på kommande till tjänsten, det vill säga om du vill ha viss information per e-post eller som traditionell post beroende på om din klubb använder det.  Klubbarnas egna medlemstidningar levereras även i fortsättningen enligt de lokala klubbarnas eget förfarande.

Liiton uusi jäsenrekisteripalvelu on otettu käyttöön lokakuussa 2016 ja ajettu sisään loppuvuoden 2016 aikana. Nyt ohjelma on valmis kaikkien jäsenten käyttöön ja jäseniä kehotetaankin nyt kirjautumaan palveluun ja perehtymään sen käyttöön.

Jokainen Mäyräkoiraliiton jäsen on palvelussa liitetty omaan paikalliskerhoonsa. Kirjautuessaan palveluun jäsen päätyy oman kerhonsa näkymään. Paikalliskerhon näkymän ylläpidosta ja tiedoista vastaa paikalliskerho. Sivustolla olevat omat yhteystiedot näkyvät samalla tavalla Mäyräkoiraliiton jäsensihteerille kuin myös oman paikalliskerhon sihteerille. Eli niin liitolta tuleva posti (Mäyräkoiramme-lehti, jäsenlaskut) kuin myös paikalliskerhon toimittama posti käyttävät samaa osoitetietoa.

Palvelun kautta jäsenet pääsevät tarkastamaan omat yhteystietonsa milloin tahansa sekä päivittämään niitä tarpeen mukaan. Osoitteenmuutokset ym. tiedoissa tapahtuvat muutokset tehdään siis jatkossa tämän ohjelman kautta eikä enää liiton jäsensihteerin kautta. Tarvittaessa apua tietenkin löytyy niin liiton jäsensihteeriltä kuin myös oman kerhon yhteyshenkilöiltä.

Omien yhteystietojen lisäksi palvelun kautta pääsee tarkistamaan oman jäsenmaksunsa tilanteen, eli onko lasku muistettu maksaa vai ei. Mikäli lasku on kadonnut, voi järjestelmän kautta tulostaa uuden kadonneen tilalle. Vuonna 2018 on päätetty edellisestä vuodesta poiketen lähettää jäsenmaksulaskut kaikille jäsenille postitse viikolla 7.

Kerhojen järjestämiin tapahtumiin ja tilaisuuksiin pystyy myös ilmoittautumaan palvelun kautta, mikäli paikalliskerho käyttää palvelun tarjoamaa ilmoittautumispalvelua. Palveluun on tulossa myös valintamahdollisuus paikalliskerhojen tiedottamiseen liittyen eli haluatko kirjeen tyyppisiä tiedotteita sähköpostilla vai perinteisellä postilla, mikäli kerhosi käyttää tällaisia. Kerhojen julkaisemat omat jäsenlehdet ilmestyvät ja toimitetaan jatkossakin kerhojen ilmoittamalla tavalla.

Palkitut

pdfKäyttömäyräkoiran urapalkinto - Kaikki palkitut

pdfKäyttömäyräkoiran urapalkinto - palkitut ja muut hakijat 2019
pdfKäyttömäyräkoiran urapalkinto - palkitut ja muut hakijat 2018
pdfKäyttömäyräkoiran urapalkinto - palkitut ja muut hakijat 2017

Säännöt

Palkinto jaetaan ensimmäisen kerran Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n 70-vuotisjuhlavuonna 2017. Palkinto jaetaan normaalikokoisille mäyräkoirille ja kullekin karvanlaadulle jaetaan yksi palkinto. Käyttömäyräkoiran urapalkinnot nro 1 jaetaan vuonna 2017, nro:t 2 vuonna 2018, nro:t 3 vuonna 2019 jne.

Koira voi saada palkinnon vain kerran. Palkintoa voi hakea niin monta kertaa kuin se sääntöjen puitteissa on mahdollista.

Koiralla tulee olla koe- tai näyttelykäynti palkinnon jakoa edeltävältä vuodelta, käynnistä saatavan tuloksen ei kuitenkaan tarvitse olla pisteitä tuottava tulos. Uuden palkinnon ensimmäisenä jakovuonna 2017 riittää kuitenkin, että koiralla on yksi virallinen koe- tai näyttelykäynti vuodelta 2015 tai myöhemmin.

Koiran omistajien tulee olla Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n jäseniä. Koiran pitää olla Suomen Kennelliiton rekisteröimä mäyräkoira.

Pisteitä laskettaessa huomioidaan vain Suomessa saavutetut tulokset ja valionarvot koko koiran koeuralta.

Lajipisteet: Kilpailussa huomioidaan korkeintaan kolme (3) eniten pisteitä tuottavaa koetulosta oheisen taulukon mukaan kustakin koemuodosta, josta koiralla on pisteisiin oikeuttavia tuloksia. Kuitenkin pisteitä pitää kerätä vähintään kolmesta (3) koemuodosta.

Valionarvopisteet: Lisäksi vahvistetuista Suomen käyttökokeiden valionarvoista (KVA-M, KVA-L, KVA-A, KVA-V, JVA, KVA-J) saa kustakin 30 pistettä. Tällöin vastaavasta koemuodosta ei saa lajipisteitä.

Näyttelypisteet: Kilpailussa huomioidaan kaksi parasta näyttely- tai jalostustarkastustulosta oheisen taulukon mukaan. Maksimipisteet näyttelyistä ovat 2*8 p=16 pistettä. Jalostustarkastuksesta saa kuusi (6) pistettä tuloksesta ’hyväksytty’ ja neljä (4) pistettä tuloksesta ’hyväksytty varauksin’.

Luonnetestipisteet: Suoritetusta luonnetestistä tai MH-luonnekuvauksesta saa neljä (4) lisäpistettä.

Maksimipistemäärä kilpailussa on 6*30 + 2*8 + 4 = 200 pistettä. Eniten pisteitä saanut koira voittaa kussakin karvanlaadussa palkinnon. Tasapistetilanteessa voiton vie koira, jolla on pisteitä useammasta eri koemuodosta. Mikäli tämän jälkeenkin useampi koira on tasapisteissä, vanhempi koira voittaa. Päivälleen saman ikäisten koirien tasapistetilanteessa voittaja ratkaistaan arvalla.

PISTEET   LUME   LUT   MÄAJ   VERI   MEJÄ   VAHI   Näyttely/jalostustarkastus
10 1 A 1
9   B   1 VOI1
8     2     1  SA
7   C   2 VOI2
6     3        ERI / Hyväksytty
5       3 VOI3
4   D          EH / Hyväksytty varauksin
3         AVO1
2         AVO2    H
1   E     AVO3

Pienoismäyräkoirien käyttöurapalkinto

Säännöt

Palkinto jaetaan ensimmäisen kerran Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n 70-vuotisjuhlavuonna 2017. Palkinto jaetaan kaniini- ja kääpiömäyräkoirille. Palkintoja jaetaan yksi karvanlaadusta riippumatta. Palkinto nro 1 jaetaan vuonna 2017, nro 2 vuonna 2018, nro 3 vuonna 2019 jne.

Pisteitä laskettaessa huomioidaan vain Suomessa saavutetut tulokset koko koiran koeuralta.

Koepalkintojen lisäksi koira saa lisäpisteitä näyttelystä tai jalostustarkastuksesta saamastaan tuloksesta. Näyttelytuloksista huomioidaan ainoastaan yksi tulos, joka tulee olla saatu yli yhdeksän (9) kuukauden iässä. Jalostustarkastuksesta saa kuusi (6) pistettä tuloksesta ”hyväksytty” ja neljä (4) pistettä tuloksesta ”hyväksytty varauksin".

Kilpailussa huomioidaan koetulokset oheisen taulukon mukaan siten, että pisteitä tulee olla vähintään yhdestä koemuodosta ja kustakin koemuodosta huomioidaan korkeintaan kolme (3) tulosta. Koetulosten lisäksi koira voi saada ylimääräiset kuusi (6) pistettä suoritetusta luonnetestistä ja MH-luonnekuvauksesta.

Tasapistetilanteessa voiton vie koira, jolla on pisteitä useammasta koemuodosta. Mikäli tämän jälkeenkin useampi koira on tasapisteissä, vanhempi koira voittaa. Päivälleen saman ikäisten koirien tasapistetilanteessa voittaja ratkaistaan arvalla.

Maksimipistemäärä kilpailussa on 3*10 (MÄAJ) + 3*9 (MEJÄ) + 2*8 (VAHI) +1*8 (PIKA) + 8 (näyttely/jalostustarkastus) + 6 (luonnetesti/MH-luonnekuvaus) = 95 pistettä.

PISTEET   MÄAJ   MEJÄ   VAHI   PIKA   Näyttely/jalostustarkastus
9 2 VOI1
8 3   1 1  SA
7   VOI2
6          ERI / Hyväksytty
5   VOI3
4          EH / Hyväksytty varauksin
3   AVO1
2   AVO2      H
1   AVO3

Suomen Mäyräkoiraliitto tarjoaa yleistä neuvontapalvelua, jonka tarkoitus opastaa ja neuvoa uusia harrastajia ja mäyräkoirasta tietoa kysyviä. Mäyräkoiraliiton neuvonnan tavoittaa sähköpostitse osoitteesta Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Jalostusasioihin liittyvästä neuvonnasta löydät tietoa Jalostusneuvonta sivulta.

Mäyräkoiraliiton neuvonta

Näiltä sivuilta löydät helposti eri mäyräkoirakasvattajat, jotka ovat Suomen Mäyräkoiraliiton jäseniä.

Kasvattaja, jos haluat kennelisi tiedot kasvattaja-listalle lähetä oheisella lomakkeella: Kasvattajatietojen lisäys/päivitys

HUOM! Muista mainita kasvattamasi rotu tai rodut!

Lyhytkarvaiset

Karkeakarvaiset

Pitkäkarvaiset

Kaniinimäyräkoirat

Koska tietosuojalaki estää yhteystietojen julkaisemisen ilman henkilön lupaa, ei sivuilta välttämättä löydy kaikkien kasvattajien yhteystietoja. SML - FTK ei vastaa tietojen oikeellisuudesta.

Suomen Mäyräkoiraliitto tarjoaa jäsenistölleen muun muassa seuraavia palveluita.

Toimikunnan yhteystiedot

Maarit Nybonn
040-552 4550

Sihteeri

Tulostallennus

Toimikunnan jäsenet

Hanna Taka-Sihvola
Jan-Gunnar Rönnblad

Ajankohtaista toimikunnassa

Toimikunnan ajankohtaisia aiheita löydät toimikunnan tiedotteista.

Toimikunnan yhteystiedot

Tommi Berg