Österbottens Taxklubb / Pohjanmaan Mäyräkoirakerho järjestää SM-ajokokeen 11.11.2023 Pietarsaaressa, Merilän Leirikeskuksessa.

Lisätietoja: https://osterbottenstaxklubb.nettisivu.org/aktuellt-ajankohtaista/kalender-kalenteri/maaj-fm-sm-2023/

Suomea edustaa v -22 SM- kokeen voittajakolmikko:
Tarmola FI29537/19 om. Kimmo Vaarola, Koivuojan Samurai Saku FI15088/18, om. Jukka Tölli ja Jokahaun Aikku FI40600/17, om. Atte Panttila.

Joukkueen johtajana toimii Thomas Nordström.

Kokeen kotisivut:  Nordisk Mesterskap i drev 2023

Kokeen liveseuranta. Liveseurantasivulle tulee aikanaan myös tieto Tracker-ryhmästä, jonka kautta voi seurata koirien edesottamuksia.

Palkintojenjako livestreaminä

Kokeen Facebook-sivut

Mäyräkoiraliitto järjestää palkintotuomareiden jatkokoulutuksen etäyhteydellä sunnuntaina 13.8.2023. Koulutuksessa käsitellään MÄAJ-säännöt ja sääntöjen tulkintaohjeet. Koulutus on kaikille avoin ja maksuton, mutta koulutukseen ovat etusijalla Suomen mäyräkoiraliiton jäsenet. Koulutukseen tulee ilmoittautua ennakkoon viestin lopussa olevan ilmoittautumislomakkeen kautta viimeistään sunnuntaina 6.8.2023. Kutsu koulutukseen lähetetään sähköpostilla ennen koulutuksen alkua. Kokous järjestetään Google Meet -sovelluksella. Koulutukseen ennakkoon ilmoittautuneiden on mahdollista saada koulutuksesta merkintä tuomarikorttiin. Koulutus alkaa klo 12 ja se kestää noin 2—3 tuntia.

Pohjoismaiden Ajomaaottelu

Pohjoismaiden ajomaaottelu käydään tänä vuonna 20.-21.11.2022 Ruotsin Smoolantissa (Småland). Keskuspaikka sijaitsee Eksjössä.
Suomea ajomaaottelussa edustavaa vuoden 2021 SM kärkikolmikko Jokahaun Aikku (Atte Panttila), Lacapo (Jari Lintula) sekä Kona (Jyrki Virtanen).

Kokeen tapahtumia ja koirein edesottamuksia voi seurata kokeen kotisivuilla.

mitalistit ja ytKuvassa vasemmalta oikealle Jukka Tölli ja Koivuojan Samurai Saku, ylituomari Timo Fager, Kimmo Vaarola ja Tarmola sekä Atte Panttila ja Jokahaun Aikku.

Mäyräkoirien ajokokeen Suomen mestaruus ratkottiin 12.11.2022 läntisellä Uudellamaalla Raaseporissa. Kokeen järjestivät Taxklubben SydVäst ja Suomen Mäyräkoiraliitto.

MAAJ FM 2022 LOGO

Mäyräkoirien Suomen mestaruus ajokoe järjestetään tulevana viikonloppuna 29. kerran. Kokeen keskuspaikka sijaitsee Tammisaaressa.
Kokeen kotisivut löytyvät järjestävän kerhon Taxklubben Sydvästin kotisivuilta. Sivuilta löytyy myös ohjeet kokeen live-seurantaan liittymiseksi.

Suomen Mäyräkoiraliitto toivottaa mitä parhainta onnea ja menestystä kaikille kokeeseen tiensä selvittäneille koirakoille.

Kennelliiton tapahtumakalenterissa on listattu mäyräkoirien ajokokeen palkintotuomarit. Mikäli listassa huomaa puutteita, voi asiasta ilmoittaa kennelpiirin sihteerille.

MÄAJ Palkintotuomarit (listaus)

Mäyräkoiraliitto järjestää palkintotuomareiden jatkokoulutuksen etäyhteydellä lauantaina 13.8.2022. Koulutuksessa käsitellään MÄAJ-säännöt ja sääntöjen tulkintaohjeet. Koulutus on kaikille avoin ja maksuton, mutta koulutukseen ovat etusijalla Suomen mäyräkoiraliiton jäsenet. Koulutukseen tulee ilmoittautua ennakkoon viestin lopussa olevan ilmoittautumislomakkeen kautta viimeistään sunnuntaina 7.8.2022. Koulutukseen ennakkoon ilmoittautuneiden on mahdollista saada koulutuksesta merkintä palkintotuomarikorttiin. Koulutus alkaa klo 12 ja se kestää noin 2-3 tuntia. Kouluttajina toimivat Kari Uotila, Kai Nybonn ja Ulla Kamila.

Kennelliitto on 1.1.2022 hyväksynyt uuden ohjeen koskien kennelpiirien piirinmestaruuskokeen järjestämistä. Ohje koskee yleisesti kaikkien koemuotojen piirinmestaruuskokeen järjestämistä. Jatkossa yksiluokkaisissa koemuodoissa kuten MÄAJ, tulee piirinmestaruuskokeeseen osallistuvalla koiralla olla vähintään yksi koemuodon korkein palkintosija ennen piirinmestaruuskilpailun viimeistä ilmoittautumispäivää.

Lisätietoja muutoksesta voi tiedustella paikalliselta kennelpiiriltä.

Lisätietoja ajokokeista: Harrastukset > Ajo

SM podium 2021Mäyräkoirien SM-ajokokeet järjestettiin Satakunnan Eurassa 13.11.2021. Kokeen ylituomarina toimi Kai Nybonn (kuvassa toinen oikealta). Kokeen järjestelyistä vastasivat Satakunnan mäyräkoirakerho ry ja Suomen mäyräkoiraliitto ry. Mestaruudesta käytiin tiukka taistelu, jonka lopulta voitti lkn Jokahaun Aikku omistajansa Atte Panttilan kanssa (toinen vasemmalta). Toiseksi sijoittui kku Lacapo, omistajansa Jari Lintulan kanssa (vasemmalla). Kolmannen sijan nappasi kku Kona, omistajansa Jyrki Virtasen kanssa.

tulokset SM 2021