Suomen Mäyräkoiraliiton esitys näyttelypalkintovaatimuksen poistamisesta Mäyräkoirien ajokokeissa ajalle 20.8.2020-28.2.2021

Suomen Mäyräkoiraliitto ry esittää, että koekaudella 20.8.2020 — 28.2.2021 Mäyräkoirien ajokokeeseen voi koira osallistua ilman näyttelytulosta.

Koe- ja kilpailutoimikunta päätti kokouksessaan 19.4.2020, että koemuodon haltija voi esittää kuluvalle/alkavalle koekaudelle säännöistä tai ohjeista poikkeavan menettelyn osallistumisoikeutta rajoittavaan näyttelypalkintovaatimukseen. Esitys voi olla joko koko koemuotoa koskeva tai tiettyjä erikseen määriteltyjä tapahtumia koskeva.

Koe- ja kilpailutoimikunnan puheenjohtaja, toimikunnan esittelijä ja toiminnanjohtaja käsittelevät ja hyväksyvät esitykset tapauskohtaisesti. Koe- ja kilpailutoimikunnan puheenjohtaja Esa Kukkonen, toimikunnan esittelijä Jukka Lindholm ja Kennelliiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen ovat käsitelleet Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n esityksen rajoittavan näyttelypalkintovaatimuksen poistamisesta kuluvan koekauden ajaksi MÄAJ kokeista.

Päätös:

Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n esityksestä MÄAJ kokeisiin voi koira osallistua ilman näyttelytulosta ajalla 20.8.2020-28.2.2021.

Espoossa 18.6.2020
Jukka Lindholm koe- ja kilpailutoimikunta esittelijä