Suomen Mäyräkoiraliiton kevätliittokokous järjestettiin 22.04.17 Turussa kokoushotelli Linnasmäen tiloissa. Kokouksessa oli paikalla 35 jäsentä, joilla oli henkilövaltakirjaääniä 18 kappaletta ja yhdistysvaltakirjaääniä 83 kappaletta. Yhteensä ääniä oli siis 136. Kokouksessa käsiteltiin sääntöjen mukaisesti vuoden 2016 toimintakertomus ja tilinpäätös ja ne vahvistettiin sekä myönnettiin vastuuvapaus hallitukselle ja muille tilivelvollisille. Esille tulleista jääviyksistä johtuen valittiin vuodelle 2017 uudeksi toiminnantarkastajaksi Helena Laakso ja hänelle varahenkilöksi Liisa Salo.

Suomen Mäyräkoiraliiton ylimääräinen liittokokous pidettiin 14.12.2014 Helsingissä. Kokouksen tarkoituksena oli täydentää Mäyräkoiraliiton hallitus päätösvaltaiseksi. Kokouksessa valittiin hallitukseen seuraavat henkilöt.
Kari Muje - 2 vuoden paikalle
Kristiina Martimo - 1 vuoden paikalle
Karoliina Viitamäki - 1 vuoden paikalle
Elina Vaittinen - syysliittokokoukseen asti
Perttu Ståhlberg - syysliittokokoukseen asti

Lue pöytäkirja: Ylimääräinen liittokokous 14.12.2014 - Pöytäkirja

Mejä-RM pidettiin Ilmajoella 14.9.2014 ylituomarina Kristina Erkkilä ja järjestäjänä Etelä-Pohjanmaan Mäyräkoirakerho.
1) lkkn FI JVA Korpinotkon Josefina FI54973/07 VOI 1 47 p Rotumestari 2014
om. Riikka, Juuso ja Noora Kärnä

42.7 Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n käsittelypyyntö mäyräkoirien jalostuksen tavoiteohjelmasta; liite 14.7

Suomen Mäyräkoiraliitto ry (SML) on lähettänyt Suomen Kennelliiton hallitukselle 4.3.2014 päivätyn vaatimuksen käsitellä mäyräkoirien jalostuksen tavoiteohjelma. SML vaatii, että jalostuksen tavoiteohjelma vuosille 2014 – 2018 tulee hyväksyä sellaisena, kuin se nyt on.

Toiminnanjohtaja on pyytänyt jalostusasiantuntija Katariina Mäkeä tekemään yhteenvedon SML:n jalostuksen tavoiteohjelmasta:
Ohjelman teksti on helppolukuista ja sujuvaa. Ohjelma ei kuitenkaan ole kaikilta osin mallirungon mukainen. Mallirungossa vaadittuja asioita puuttuu, ja asioita on väärien otsikoiden alla. Ohjelmaa on hankala seurata, koska kaikki muunnokset on niputettu yhteen ja tekstiin liittyvät taulukot ovat liitteinä. Jo oikean taulukon etsimiseen menee aikaa. Liitteenä esitetään paljon tietoa, joka pitäisi nostaa itse ohjelmaan. Liitteinä pitäisi esittää vain lisätietoa.
Kaikkia muunnoksia pitäisi käsitellä erikseen niiltä osin kuin niiden välillä on eroja populaatioissa ja muissa ohjelman tiedoissa. Erillään pitäisi tarkastella populaatioiden lisäksi eri muunnosten ongelmia sekä käyttöominaisuuksia.
JTT on säännönmukaisesti vaatinut, että kaikki tavoiteohjelmat ovat uuden mallirungon mukaisia vuoden 2012 alusta lähtien.

sml pinssiMäyräkoiraliiton tuotevalikoimaan tullut uutena mukaan Näyttelynumerolapun pidike.

Pidikkeen hinta on 5,00 euroa ja postitituskulut tuotteelle yksittäin tilattuna on 1,00 eur.

Lisätietoja ja tilausohjeet löytyvät Mäyräkoiraliiton myynnissä olevat tuotteet sivulta.

Mäyräkoirien Suomen mestaruus ajokoe pidettiin ensi kertaa Kainuussa, Ristijärven, Puolangan ja Paltamon maastoissa lauantaina 9. marraskuuta. Kokeen keskuspaikka oli Saukkovaaran laskettelukeskus ja järjestelyistä vastasi Jokilaaksojen Mäyräkoirakerho. Kokeeseen osallistui yhteensä 11 Suomen parasta ajavaa mäyräkoiraa - yhdeksän karkeakarvaista ja kaksi lyhytkarvaista, joista uroksia seitsemän ja narttuja neljä.

Pohjoisen vahvan ajokoirametsästyksen alueella oli monelle uutta se, että mäyräkoira sopii luolametsästyksen lisäksi myös monipuolisesti myös ajometsästykseen. Mäyräkoiralla voi ajattaa myös kaurista ja valkohäntäpeuraa, mikä varsinkin Etelä- ja Länsi-Suomessa on tavanomaisempaa, kuin jäniksen ja ketun ajometsästys.

Osassa 1 on julkaistu kaikki karkeakarvaiset mäyräkoirat, joita ei ole julkaistu aiemmissa kantakirjoissa, ja jotka ovat saaneet vaaditut tulokset 31.12.2012 mennessä.
Osa 2 sisältää vastaavat lyhyt- ja pitkäkarvaiset mäyräkoirat.

Suomen Mäyräkoiraliitto SML – Finska Taxklubben FTK ry:n sääntömääräinen Syysliittokokous pidettiin 27.10.2013 Tampereella, Tampereen Yliopiston Normaalikoulun tiloissa. Kokouksessa oli paikanpäällä kaikkiaan 27 henkilöä. Ääniä paikalla oli yhdistys- ja henkilövaltakirjojen kautta kaikkiaan 154 kappaletta. Kokouksen aikana ei tullut yhtään äänestystilannetta.

Kokouksen puheenjohtajana toimi SML:n puheenjohtaja Seppo Saari joka kutsui kokouksen sihteeriksi Marjukka alhavan.

Pääerikoisnäyttely 26.10.2013 - BIS1 - Naa-Naan IlotulitusMäyräkoirien pääerikoisnäyttely keräsi huimat 407 osallistujaa. Tämä on historiallinen lukema niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Näyttelynkauneimmaksi koiraksi valittiin lyhytkarvainen kääpiömäyräkoira Naa-naan Ilotulitus, om. Stina Selen, Orimattila.

Näyttelystä kuvattiin myös suora NettiTV-lähetys Pawdiumin toimesta. Lähetys on jälkikatsottavissa osoitteessa
www.ustream.tv/recorded/40198056/

Joulu lähestyy taas huimaavalla vauhdilla. On siis aika osallistua mäyräkoiraväen yhteiseen jouluilmoitukseen Koiramme-lehdessä!

Ilmoituksen hinta on 20€/kennel, aineisto toimitetaan osoitteella: Katariina Pyyppönen, Isonniityntie 11-13 C 8, 04600 Mäntsälä tai sähköpostilla Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., tied. p. 045-1115841.  Aineiston tulee olla perillä viimeistään 11.10.2013.