Kymenlaakson Mäyräkoirat ry

Kymenlaakson Mäyräkoirat ry on noin 200 jäsenen Suomen Mäyräkoiraliiton alainen yhdistys, joka toimii Kymenlaakson alueella. Yhdistys on perustettu vuonna 1968 ja toimi tuolloin nimellä Kotkan seudun mäyräkoirakerho. Vuonna 1996 nimeksi tuli Kymenlaakson Mäyräkoirat ry, tarkoituksena palvella paremmin niitäkin jotka eivät asuneet Kotkassa.

Yhdistyksemme tarjoaa mahdollisuuksia monipuoliseen harrastamiseen mäyräkoiran kanssa. Järjestämme luola-, jäljestys-, vesiriista- ja ajoharjoituksia sekä -kokeita, näyttelyharjoituksia ja match show-kisoja unohtamatta. Kerhoilloissa ja luennoilla saat hyödyllistä tietoa sekä tapaat muita mäyräkoiria ja kerholaisia.

Mäyräkoira on yksi monipuolisimmista koiraroduista. Metsästyskäytössä mäyräkoiria käytetään niin ajavana, jäljestävänä, vedestä noutavana kuin luolakoiranakin. Näistä kaikista metsästysmuodoista on myös omat kokeensa, joissa koiran kanssa voi käydä testaamassa sen taitoja.

Näyttelykehissä mäyräkoiria näkyy paljon ja näyttelyharrastus onkin yksi suosituimmista harrastusmuodoista. Mäyräkoira soveltuu myös moniin muihin eri harrastuksiin kuten esimerkiksi rally-toko, nosework ja agility. Mäyräkoira  on myös erinomainen ulkoilukaveri, joka jaksaa pienestä koostaan huolimatta lenkkeillä väsymättömästi.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.