Mäyräkoiraliiton jäsenrekisteriin eli Jäsentieto-palveluun pääset kirjautumaan osoitteessa www.mayrakoiraliitto.fi/jasentieto/

jasentieto 400x305 0012 KirjautuminenKirjautuminen tapahtuu syöttämällä käyttäjätunnus sekä salasana ruudulla näkyviin kenttiin ja napauttamalla Kirjaudu-painiketta.

Oletuskäyttäjätunnus kaikille on Etunimi Sukunimi ja salasana ensimmäisellä kirjautumiskerralla on oma jäsennumero + postinumero. Jäsennumeron löydät Mäyräkoiramme-lehden osoitetarrasta ja se on nimen yläpuolella oleva numerosarja.

Eli esimerkkinä

käyttäjätunnus: Matti Meikäläinen
salasana: 123415100

Jos palvelu ei jostain syystä hyväksy Etunimi Sukunimi kirjautumista, käytä käyttäjätunnuksena sähköpostiosoitettasi. Sähköpostiosoitteen käyttäminen edellyttää, että olet ilmoittanut sähköpostiosoitteesi aikanaan jäsensihteerille.

Perhejäsenet kirjautuvat jäsenrekisteriin ensimmäisellä kerralla samalla tavalla kuin henkilöjäsenetkin. Perhejäsenen jäsennumero löytyy vanhasta jäsenlaskusta. Mikäli laskua ei enää löydy, tulevat perhejäsenet saamaan jäsennumeronsa tietoonsa vuoden 2018 jäsenlaskun yhteydessä tai ottamalla yhteyttä jäsensihteeriin jasensihteeri@mayrakoiraliitto.fi .

Kun kirjaudut palveluun sisään ensimmäisen kerran, käy muuttamassa salasanasi Omat tiedot sivulta – Muuta salasana kohdasta.

Sisäänkirjautumisen jälkeen siirryt Jäsentietopalvelun etusivulle joko Mäyräkoiraliiton osioon (siirry seuraavaan ohjeeseen).

Palvelun yleiset ohjeet löytyvät sivuston ylälaidassa olevan Ohje painikkeen takaa.

Kirjautumisen jälkeen siirryt Jäsentieto-palvelun etusivulle Mäyräkoiraliiton osioon. Palvelu koostuu kahdesta osiosta Mäyräkoiraliitto / Paikalliskerho. Näiden kahden osion välillä pääset siirtymään sivuston oikeassa yläkulmassa näkyvän toiminnon kautta, jossa kirjautumisen jälkeen lukee Suomen Mäyräkoiraliitto SML ry. Tekstiä napauttamalla aukeaa valikko, josta pääset vaihtamaan paikalliskerhosi osioon, johon sinut on liitetty.  Käytössä olevan osion näet aina oikean yläkulman tekstistä sekä vasemman yläkulman logosta.

Palvelun vasemmassa laidassa on esillä päävalikko josta pystyt siirtymään palvelun eri toimintoihin.

Omat tiedot-painikkeen kautta pääset tarkastelemaan omia tietojasi sekä päivittämään niitä (Lisätietoja omista tiedosta).

Ilmoittautuminen-painikkeen kautta pääset ilmoittautumaan eri ryhmiin/tapahtumiin, joihin on mahdollista ilmoittautua palvelun kautta. Paikalliskerhot voivat itse määrittää mihin ilmoittautumispalvelua voidaan käyttää.

Huomioitavaa on se että Ilmoittautumistoiminnon takaa löytyvät ryhmät/tapahtumat riippuvat siitä, missä osiossa olet. Mikäli valittuna on Mäyräkoiraliiton osio (oikean yläkulman valikossa lukee Suomen Mäyräkoiraliitto SML ry), niin tällöin pääset tarkastelemaan Mäyräkoiraliiton tapahtumia/ryhmiä, joihin on mahdollista ilmoittautua.

Mikäli valittuna on paikalliskerhon osio (oikean yläkulman valikossa lukee paikalliskerhon nimi), niin tällöin pääset tarkastelemaan oman paikalliskerhosi tapahtumia/ryhmiä, joihin on mahdollista ilmoittautua.

SIIRRY SUOMEN MÄYRÄKOIRALIITON KOTISIVUILLE -painike vie sinut Suomen Mäyräkoiraliiton kotisivujen etusivulle.

Kirjaudu ulos -painikkeesta pääset kirjautumaan ulos palvelusta.

Palvelun yleiset ohjeet löytyvät sivuston ylälaidassa olevan Ohje painikkeen takaa.

Seuraava ohje: Omat henkilötiedot jäsenrekisterissä.

jasentieto 400x305 0011 EtusivuKuva 1 - Jäsentieto palvelun etusivu, Mäyräkoiraliiton osio jasentieto 400x305 0010 OrganisaationvaihtoKuva 2 - Osion vaihto sivuston oikean yläkulman toiminnon kautta jasentieto 400x305 0009 Paikalliskerhon etusivu Kuva 3 - Esimerkki paikalliskerhon etusivusta Jäsentieto palvelussa

jasentieto 400x305 0008 Omat tiedot SMLKuva 1 - Omat tiedot Mäyräkoiraliitossa Kirjautumisen jälkeen  pääset siirtymään omiin tietoihisi ja muokkaamaan niitä sivuston vasemmassa laidassa näkyvän palvelun päävalikon Omat tiedot painikkeen kautta. Omat tiedot kohdassa pääset myös vaihtamaan salasanasi joka suositellaan tehtäväksi vähintään ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä.

Omat tiedot osiossa näytettävät kohdat ovat osittain yhteisiä Mäyräkoiraliiton ja paikallikerhon kanssa. Osa tiedoista on vain Mäyräkoiraliittoon liittyviä (kuva 1) ja siten näkyvät vain Mäyräkoiraliiton osiossa (ohje osion vaihtamisesta). Osa tiedosta on vain paikalliskerhoon liittyvielä ja näkyvät paikalliskerhon osiossa (kuva 2).

Mäyräkoiraliitolle ja paikalliskerholle yhteiset tiedot ovat:

• Jäsennumero
  • Yhteisö/Yritys
  • Etunimi
  • Sukunimi
  • Syntymäaika
  • Sähköposti
  • Katuosoite
  • Postinumero
  • Postitoimipaikka
  • Maa
  • Matkapuhelin
  • Toissijainen puhelin
  • Lisätietoja
  • Jäsenlaji

jasentieto 400x305 0007 Omat tiedot paikalliskerhoKuva 2 - Esimerkki omista tiedoista paikallikerhon osiossa ja paikalliskerhon omista lisätietokentistä Osa tiedosta on muokattavissa siten että jäsen voi itse niitä muokata. Osa tiedoista on vain paikalliskerhon ja Mäyräkoiraliiton ylläpidon muokattavissa. Osa tiedoista on vain Mäyräkoiraliiton ylläpidon muokattavissa. Pakolliset tiedot on merkitty punaisella tähdellä.

Laskun toimitustapa

Omissa tiedoissa voi ilmoittaa haluamasi toimitustavan Mäyräkoiraliiton laskuille (esim. jäsenmaksulaskulle) kohdassa Laskun toimitustapa. Mikäli kenttään ei ole täytetty eriksen mitään tullaan laskut lähettämään aina ensisijaisesti sähköpostilla mikäli sähköposti on ilmoitettu palveluun. Mikäli sähköpostiosoitetta ei ole ilmoitettu, laskut tullaan lähettämään tällöin paperilaskuina.

Jäsenyyden muutokset, esim. paikalliskerhon vaihto

Mikäli haluat tehdä muutoksen jäsenyyteesi esimerkiksi vaihtaa paikalliskerhoa voi tehdä siitä ilmoituksen sähköpostitse jäsensihteerille tai voi Jäsentieto palvelun Omat tiedot osiossa ilmoittaa halumastasi muutoksesta valitsemalla kohdasta Muutos jäsenyydessä haluamasi muutokset ja täyttämällä lisätiedot kohtaan halutun muutoksen.

Mikäli haluat vaihtaa jäsenlajia tai paikalliskerhoa täydennä myös Toivottu paikalliskerho ja/tai Toivottu jäsenlaji toivotun muutoksen mukaiseksi.

jasentieto 400x305 0002 Ylläpito oikeudet PaikallikerhoonMikäli käyttäjällä on ylläpito oikeudet paikalliskerhon jäsentieto palvelun osioon niin tällöin sivuston vasemmassa laidassa olevassa päävalikossa on Omat tiedot ja Ilmoittautuminen painikkeiden lisäksi painikkeet paikalliskerhon jäsenien tarkasteluun/muutoksiin sekä paikalliskerhon jäsentieto palvelun hallintaan.

Ylläpito toiminnot eivät ole näkyvissä heti Jäsentieto palveluun kirjautumisen jälkeen. Kirjautumisen jälkeen on siirryttävä paikalliskerhon osioon (kts. ohje) jotta ylläpito toiminnot tulevat valikkoon näkyville.

Ylläpito oikeuksissa voi olla kerhokohtaisesti eroavaisuuksia mitä toimintoja on annettu ylläpitäjille käyttöön. Nämä rajoitukset ovat paikalliskerhon itse määritettävissä. Laajimmilla oikeuksilla on näkyvissä kuvassa 1 esitetty valikko jossa on seuraavat toiminnot käytettävissä päävalikossa

Henkilöt

Henkilöt painikeen takaa avautuvan sivuston kautta on nähtävissä paikalliskerhon jäsenet sekä sitä kautta voidaan tehtä muutoksi jäseniin ja muodostaa raportteja. Alle listaus toiminnoista Henkilöt osiossa:

• Paikalliskerhon jäsenien haku eri hakuparametreilla.
  • Yksittäisten jäsenien tietojen muokkaaminen
  • Uusien paikalliskerhon suorien jäsenien lisääminen (Mäyräkoiraliittoon kuulumattomat kerhon jäsenet)
  • Excel raporttien muodostaminen jäsenistä
  • Osoitetarrojen muodostaminen jäsenistä
  • Sähköpostin lähetys jäsenille
  • Laskujen lähetys jäsenille
  • Jäsenien lisääminen/poistaminen henkilöryhmistä

Henkilöiden hakutoiminnoissa huomioitavaa

Haettaessa henkilöitä on listassa ensimmäisenä näkyvä Nykyinen jäsenlaji kenttä käytettävissä vain Mäyräkoiraliiton ylläpitäjien toimesta Mäyräkoiraliiton osiossa. Palvelun teknisen rajoitteen vuoksi kyseistä kenttää ei saada piilotettua paikalliskerho tasota vaikka se ei siellä varsinaisesti ole käytettävissä. Mikäli paikalliskerho jäseniä halutaan hakea jäsenlajin perusteella voidaan siihen käyttää Lisähakuehdot kohdassa olevaa Jäsenlaji kenttää.

Henkilöryhmät

(ohjeistus kesken....)