Palkitut

Säännöt

Tähtiajurin arvo myönnetään koiralle, joka on ajanut kolmella eri ajoeläimellä MÄAJ-1 palkinnon, joista vähintään yksi tulos on sulalta keliltä ja yksi lumikeliltä.  Ennen Tähtiajurin arvon myöntämistä koiralla tulee olla FIN KVA-A titteli myönnettynä.

Tuloksissa huomioidaan Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa saavutetut tulokset.

Tähtiajurin arvosta ei tule merkintää koiran rekisterikirjaan. Koiran omistaja lähettää ajotoimikunnan nimeämälle henkilölle vapaamuotoisenhakemuksen Tähtiajurin arvosta, ja liittää mukaan kopiot koiran Tähtiajurin arvoon oikeuttavista koirakohtaisista pöytäkirjoista. Mäyräkoiraliiton hallitus hyväksyy Tähtiajurin arvot.

Tähtiajurin arvot myönnetään kerran vuodessa, ajokauden jälkeen. Tuloksissa huomioidaan 2002 vuonna voimaan tulleilla ja sen jälkeisillä säännöilläajetut tulokset (2003 vuonna tuli peura sallituksi ajoeläimeksi). Tähtiajurin arvoa anottaessa koiran on oltava elossa.

Koiran omistajien tulee olla Suomen Mäyräkoiraliitto ry:n jäseniä. Koiran pitää olla Suomen Kennelliiton rekisteröimä mäyräkoira