Jalostustoimikunta tekee moninaista työtä mäyräkoirien jalostuksen parissa. Päätoiminta-alueemme ovat seuraavat:

• Muut jalostukseen ja sen ohjailuun liittyvät tehtävät

Jalostusneuvonnassa sovellamme jalostusneuvonnan perusohjetta.

Jalostustoimikunnan yhteystiedot

Jalostustoimikunnan kokoonpanon löydät toimikunta osiosta. Siirry jalostustoimikunnan yhteystietoihin →

banneri JTMK tiedottaa

Länsi-Uudenmaan Mäyräkoirat järjestää jalostustarkastuksen 2.11.2019 Nurmijärvellä Koirakoulu Rallitassun tiloissa. Osoite on Kauppanummentie 8, 01900 Nurmijärvi. Rallitassun kotisivut löytyvät osoitteesta www.rallitassu.fi. Tuomarina toimii Perttu Ståhlberg. Mukaan mahtuu enintään 20 koiraa.
Tarkastukset aloitetaan klo 10. Hinta 15 euroa, maksetaan käteisellä paikan päällä.

EKK IX 3Erikoiskantakirja IX 2018 ( 1997 - 2017).

Osa 1 sisältää karkeakarvaiset mäyräkoirat, hinta postikuluineen 10 e.

Osa 2 sisältää lyhyt- ja pitkäkarvaiset mäyräkoirat, hinta postikuluineen 10 e.

Tilaaja voi siis valita, kumman haluaa. Molemmatkin saa, postitus tulee edelleen edullisimmaksi pakkaamalla kumpikin omaan kuoreensa. Maksa haluamasi kirja/kirjat SML:n tuotemyyntitilille ja lähetä sähköpostilla tilaus Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Tilaajan nimi ja osoite sekä minkä kantakirjan tilaa.

Lisätietoja Mäyräkoiraliiton tuotteista -->

Helsingin Seudun Mäyräkoirakerho järjestää jalostustarkastuksen 8.7.2019 Tammelan Liesjärvellä Metsäkouluntien eräkeskuksessa. Osoite on Metsäkouluntie 60, 31350 Liesjärvi. Eräkeskuksen kotisivut löytyvät osoitteesta www.metsakouluntie.com. Tuomarina toimii Pauliina Sjöholm.
Tarkastukset aloitetaan klo 10, väliin tulee lounastauko sillä jalostustarkastus on osa HSMK:n leiriohjelmaa. Hinta 15 euroa.

Vuoden ensimmäinen jalostustarkastus Lahdessa keräsi ilahduttavat 22 koiraa. Kaikki karvanlaadut olivat edustettuina, mutta tällä kertaa lähes kaikki koirat olivat normaalikokoisia. Tarkastajina toimivat Pauliina Sjöholm ja Satu Sivén. Koirakohtaiset tarkastuskertomukset löytyvät liitteestä.

Professori Hannes Lohen tutkijaryhmä on uudistanut koirien käyttäytymiskyselynsä. Löydät sen osoitteesta https://petsofi.fi/.

Kysely on jaettu moduuleihin, jotka voi täyttää missä tahansa järjestyksessä ja milloin vain. Kyselyyn osallistuja saa välittömästi tuloksia koiransa käyttäytymisestä ja pääsee vertaamaan tuloksia muiden saman rodun ja tietokannan koiriin.

Kanna siis kortesi kekoon ja auta kartoittamaan mäyräkoirien käytöstä ja persoonallisuutta. Lisää tietoa tutkimuksesta löytyy osoitteesta https://www.koirangeenit.fi/?x103997=59332.

Lahden Seudun Mäyräkoirakerho järjestää jalostustarkastuksen 6.4.2019 Renkomäen hallilla osoitteessa Simolankatu 2, Lahti. Tuomarina toimii Pauliina Sjöholm.

Tarkastukset aloitetaan klo 10.00. Hinta:15 €.

Vuoden 2018 kolmas ja viimeinen jalostustarkastus oli myös vuoden suurin, siihen osallistui kaikkiaan 24 koiraa. Kaikki karvanlaadut ja kokomuunnokset olivat edustettuina. Tarkastajina toimivat Marja Salminen ja Leena Vatanen. Koirakohtaiset tarkastuskertomukset löytyvät liitteestä

pdfRaisio 24.11.2018 - Tarkastuskertomukset

Vuoden toinen jalostustarkastus keräsi Satakuntaan 13 koiraa. Kaikki karvanlaadut ja kokomuunnokset olivat edustettuina, vaikka lähes puolet tarkastetuista koirista oli erilaisia pitkäkarvaisia mäyräkoiria. Tarkastajina toimivat Juha Lehtinen, Leena Vatanen ja Sisko Nurminen. Koirakohtaiset tarkastuskertomukset löytyvät liitteestä.

Vuoden ensimmäinen jalostustarkastus pidettiin maaliskuussa Oulussa ja se keräsi 10 koiraa. Kaikki karvanlaadut olivat edustettuina, mutta joukossa oli vain yksi pienoismäyräkoira. Tarkastajina toimivat Anita Al-Bachy ja Marjukka Toivonen. Koirakohtaiset tarkastuskertomukset löytyvät liitteestä.

Seuraavassa Erikoiskantakirjassa julkaistavat koirat on nyt listattu oheisessa tiedostossa.

Siitä voit tarkistaa, onko oma koirasi mukana ja ehdit vielä ilmoittaa omistaja- ja kasvattajatiedon sekä lähettää kuvan 30.6.2018 mennessä osoitteeseen erikoiskantakirja@mayrakoiraliitto.fi, mikäli haluat, että ne julkaistaan. HUOM! Kuvien jättöaikaa pidennetty!

Listoissa mahdollisesti olevista virheistä voit ilmoittaa osoitteeseen marjukka.toivonen@mayrakoiraliitto.fi. Erikoiskantakirjan pääsyvaatimukset löytyvät jalostustoimikunnan tiedotteista.

Jalostustoimikunta järjestää Tampereella hotelli Scandic Rosendahlissa 14.4.2018 jalostuspäivän, jossa ovat aiheina mäyräkoirien värit ja niiden periytyminen (Liisa Sarakontu) ja käyttökoiran terveys (Juliska Haapanen-Kallio). Hinta 25 € SML:n jäsenille ja 50 € muille, sisältää aamiaisen ja lounaan. Ilmoittautuminen sähköpostitse 3.4.18 mennessä.